Koło żeliwne fi. 125 mm w obudowie skrętnej z hamulcem
Koło i zestawy kołowe żeliwne do dużych obciążeń w obudowie skrętnej składa się z koła o jednolitym, obrabianym maszynowo korpusie z odlewu żeliwnego oraz ze stabilnej stalowej obudowy spawanej z hamulcem mechanicznym. Koło występujące w tej obudowie osadzone jest na tulejce, montowane jest z kielichem obudowy za pomocą śruby i nakrętki.
Obudowa skrętna wyposażona jest dodatkowo w hamulec mechaniczny za pomocą którego możliwa jest blokada ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej a także blokada kierunku
Precyzyjne wykonanie obudowy skrętnej z płytką mocującą umożliwia obracanie zestawu skrętnego w pionie oraz dowolne manewry maszynami, środkami transportowymi itd. Specjalna budowa pozwala na łatwe skręcanie zestawem bez dodatkowych sił i środków pomocniczych oraz zachowanie stabilnego kierunku ruchu w linii prostej.
Koło posiada konstrukcję z blachy spawanej, co wpływa na jego wytrzymałość. Koła występują z łożyskiem kulkowym. Łożysko kulkowe osadzone jest w piaście żeliwnej koła z tuleją dystansową.
Koło żeliwne jest pokryte farbą proszkową w kolorze srebrnym. Cechuje się wysoką wytrzymałością na obciążenia i posiada wysoką odporność na zużycie.
Może pracować w szerokim zakresie temperatur od -50 do +150°C. Jest bardzo odporne na ścieranie, uderzenia i zarysowania oraz cechuje się niewielkim oporem toczenia.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA:
- średnica koła: 125 mm
- rozstaw otworów: 80x107 mm
- wysokość zestawu: 174 mm
- szerokość bieżni: 46 mm
- łożysko: kulkowe /6004/
- nośność: 800 kg